Felhasználói élmény kutatás

GYŰJTS VISSZAJELZÉSEKET A TESZTELŐINK ÁLTAL ÉRZÉKELT FELHASZNÁLÓI ÉLMÉNYRŐL!

Neked ajánljuk, ha:

  • van egy üzleti koncepciód, de a megvalósítás megkezdése előtt validálni szeretnéd azt valódi ügyfelekkel;
  • van már egy prototípusod és a fejlesztés megkezdése előtt visszajelzést szeretnél a potenciális ügyfeleidtől, ezzel fejlesztési költséget spórolva a cégednek;
  • a lefejlesztett megoldásod bevezetését megelőzően visszajelzéseket akarsz gyűjteni a használhatóságáról;
  • a piacon lévő megoldásod használhatóságával kapcsolatban bizonytalan vagy, talán vannak már negatív visszajelzéseid is ügyfelektől, esetleg roadmap építésben vagy.
Felhasználói élmények első kézből

A kiválasztott célcsoportba eső, valós felhasználók adnak visszajelzést megoldásod használhatóságáról. A felhasználók bevonásával tükröt tartunk eléd és megtudhatod, mit gondolnak lehetséges (vagy valós) ügyfeleid az általad nyújtott szolgáltatásról.



Kvalitatív módszertan

A megoldásodhoz legjobban illeszkedő módszertant alkalmazva tárjuk fel felhasználóid véleményét. Mélyinterjúk, kvalitatív kérdőívek, ügyfél által vezetett naplók segítenek megérteni felhasználóid motivációit, viselkedésük okait.

Struktúrált visszajelzések

A Testbirds UX kutatói a felhasználói tesztelés eredményeiről strukturált visszajelzést készítenek számodra:

  • Információt kapsz a kevésbé hasznos vagy nem jól érthető funkciókról;
  • Összefoglaljuk számodra a felhasználók által jelzett fejlesztési lehetőségeket vagy hiányolt üzleti funkciókat.
  • Kézzel fogható javaslatokat fogalmazunk meg, a felhasználói visszajelzésekre alapozva.

Versenytárs elemzés

A teljes kép megértéséhez gyakran hasznos a versenytársaid megoldásainak értékelése is. Felhasználói élmény tesztjeink lehetőséget biztosítanak számodra, hogy megoldásod megmérettesd a piacon elérhető többi megoldással.

A FELHASZNÁLÓI ÉLMÉNY KUTATÁS FOLYAMATA

A teljes tesztelési folyamatot kijelölt Testbirds projektmenedzser támogatja.

1. Felkészülés

Egy személyes beszélgetés során, alaposan megértve az általad képviselt üzleti igényt, alakítjuk ki a tesztelési feladat tartalmát. A felkészülési szakaszban határozzuk meg a tesztelői kört is, a tesztelői célcsoport jellemzői alapján. Illetve leegyeztetjük a hangsúlyos tesztelendő funkciókat.

2. Tesztelés a kiválasztott módszertan alapján

A Testbirds projektmenedzser kiválasztja a feladatba bevont tesztelői kört és elindítja a tesztelést és a teljes tesztelés során ellenőrzi a tesztelők által jelzett hibákat, biztosítja a tesztelői munka minőségét.

3. Tesztelési eredmények összefoglalása és bemutatása

A Testbirds UX kutatója záró prezentációt készít, amit személyesen előad az ügyfélnek. A záró anyagban kézzel fogható javaslatokat fogalmazunk meg a felhasználók visszajelzéseire alapozva, fontossági sorrendbe állítva a javaslatokat.

Referenciáink